onsdag, november 15, 2006

Ditt o datt

Det är sällan mellan blogginläggen nu för tiden. Det är lite för mycket att göra just nu så det är fokus på att arbeta, familjisera och spela poker. Väldigt kul men orken för att skriva blogg och dylikt är inte direkt på topp, om jag säger så...

Ser fram emot julen för den skall firas hos lilla mammsen i Dalarna. Skall bli kul. Dock ser jag inte fram mot resan. Dagen innan julafton, det är något jag alltid motsatt mig till men det är enda som funkar. Usch! Funderar på om jag kanske skall ta tåget upp med ungarna några dagar innan så kan frugan köra själv den dagen. Men det ser tjockt ut i kalendern.
Får fundera lite till.

Pokern går som vanligt, hyfsat. Klämmer in stålar så jag inte behöver sätta in pengar, klämmer in en hyfsad vinst då och då som det alltid finns hål att stoppa de pengarna i. Men de riktigt feta vinsterna fortsätter jag att åka på bubblan. Är det inte bad beat så är det av egen dumhet...
Att göra ett korkat move på bubblan är så tråkigt. Enda fördelen är att jag spelar mycket bättre efter det under en lång tid. Ungefär som när man kr bil och "nästan" är med om en olycka, då kör man försiktigare en tid...

Farsan är på Madeira i två veckor. Åh, vad härligt, jag vill också åka utomlands. Farmor skall hem till middag på söndag till oss. Så nu gäller det att hänga fram gästhandduken. :-)

Inga kommentarer: