onsdag, juni 27, 2007

Motivationstorka


Två veckor är en lång tid när man vill vara där nu.
Jag sitter på arbetet och har väldigt svårt för att koncentrera mig på uppgiften. Tankarna vandrar hela tiden till solbad, grillning, kalla öl, mc-åkning och alla inplanerade småresor. Även ostrukturerat arbete smyger in i huvudet som exempelvis fortsättning av murbyggandet från förra sommaren, målning av karmar och dragning av den där förb@4&e TV-antennskabeln till TV nummer två. Den skulle jag dragit för länge sedan...

Jag bestämmer mig för att hämta en kopp kaffe, det borde få mig på rätt köl igen.
I fikarummet träffar jag en gammal bekant. Hon sitter och petar i kryss för hästar, V64. Vi diskuterar det en stund och väl tillbaks vid datorn omvandlar jag tipsen till en egen rad på ATG:s hemsida. Skojigt men inte så produktivt.
Nu försöker jag minnas vad jag ville ha klart innan jag går hem för dagen.

*Suck* Två veckor kvar till semestern...

Inga kommentarer: