lördag, januari 12, 2008

Luttrad och smått arg på pokern

2007 var bedrövligt poker-år och det håller i sig. Jag kan bara kallt konstatera att jag tar oftast rätt beslut och motståndaren fel men åker ändå på pisk. Jag vinner många marginella händer, vinner billiga SnG för att sedan förlora det på dyrare bord/turrar. Det som retar mig är att jag förlorar när jag fått till det så bra och verkligen har oddsen på min sida. För att göra en jämförelse så är det som att varje gång det verkligen gäller en stor pott eller att hamna på prispallen på stora turneringar lyckas jag med konstycket att förlora slantsingling där jag vinner på både krona och klave och fienden vinner endast om myntet ställer sig på högkant!

Så här har det nu varit i över ett år och nu måste jag ta en paus från nätpokern. Tänker bara köpa in mig en gång i månaden på en dyrare turre och om jag får slantar så tar jag ut dem direkt. Då borde det kännas som om jag vinner i alla fall.
Det andra är att spela Live-poker mer istället och nu är jag med i två klubbar. Första live-turren blir på tisdag och jag lär väl åka ut med AA mot J5o...


Powered by ScribeFire.

1 kommentar:

Bobe sa...

Tjena Bege. Det var år sedan och tur att man inte fastnat i pokerträsket!!!