torsdag, oktober 02, 2008

Magsåret är nära nu


Mer än vanligt stökigt på jobbet. Vet att jag har "ryggen fri" men ett starkt kontrollbehov blandat med hög serviceinriktning innebär att jag börjar se starka tecken på att den berömda väggen närmar sig. Skum känsla att se sig själv utifrån och kallt konstatera "aj aj, det där är inte bra, den killen borde ta ledigt några dagar och relaxa". Jag brukar svara att "jo jo, jag vet, skall bara fixa några grejjer först så det blir lite lugnare tempo....".
MMmm.... låter det schitzo?

Sedan blir inte livet bättre av att snuten lurpassar i nedförsbackar alldeles där jag vet att det blir 90 km/tim om 100 meter... Fattar ni vad mycket man kan göra för 3.200 kr!? :-(

3 kommentarer:

Anna sa...

ajaj, inte bra brorsan. Stäng in dig åk iväg eller något annat som inte rör jobbet. Det är inget som går under om du inte är där och yrar runt och stressar.
Och ang sånt där minneskort till kameran så vet ju inte jag vad jag har för nåt=) har en vanlig nikon kamera.... minneskortet var sånt där litet...fyrkantigt.. hittar det nog snart=)

Micke sa...

Ajabajja inte köra för fort jonas! Nä fy fan vad surt, höga böter är det också ... Hoppas du får det lite lugnare på jobbet snart, eller ja ta dig lite ro! Det förtjänar man ibland.

Sandra sa...

Ja, du... det finns en hel del man kan göra för surt förvärvade 3200 kronor. Dumma poliser som ska vara ute och tråla så där... Roligt med bilden ändå. Tragikomiskt. Precis som resten av livet. Jag brände själv ett antal tusenlappar i slutet av förra året, som jag borde ha kunnat sparat, så här med facit i handen. Men det är bara att knalla vidare på livets snärjiga okammade stig.