fredag, september 15, 2006

Stenigt problem

På dagis brukar det ligga en eller flera pinnar, kottar eller stenar i facket. Idag låg det en grå och slät sten i Elins fack. Den hade hon hittat i skogen och skulle ha med sig hem. Barnen sitter i sina stolar i bilen och jag skall precis sätta mig när Elvira kommer springandes och säger attElin tagit hennes sten till mig. Jag säger till Elvira att det där får de reda ut själva och flyttar mig så att Elvira kan komma fram och prata med Elin. Ett intressant samtal sker mellan dessa 5-åringar nu.
Elvira: Det är min sten.
Elin: Nej, den är min.
Elvira: Den låg på min hylla förut.
Elin: Det vet jag inte men jag hittade den i skogen och tog med den till dagis.
Elvira: Kanske du flyttade den från min hylla till din?
Elin. Nej, det har jag inte gjort.
Elvira: Nähä...
Alva: Kanske det finns flera stenar i skogen?
Elvira (gapskrattar): Vad rolig hon ser ut när hon pratar.
Jag: Har ni rett ut det hela nu?
Elvira: Jaa dåå. Hej då!
Jag: Okej, hej då...

Vad jag vill säga med detta är att det verkar som att det andra könet direkt kan tala i tungor, för hur fanken det hela var utrett det begriper inte jag men flickorna var då nöjda.

Trevlig helg!

1 kommentar: