onsdag, september 19, 2007

Solsemestern!

Sommaren har varit regning och det har inte varit kul att skriva om. Vi hade i och för sig några fina dagar hos Frederik och Anna upp i Stockholm, men lat som jag är blev det inget bloggande om det heller...

För tio år sedan semestrade vi på exakt samma ställe, Baiha Feliz, Gran Canaria. Då var vi ett gäng på 10-12 pers och det var mest fest som gällde. Jag tyckte då att det där med svenska menyer, svenska busstidstabeller, svensktalande kypare och sådant var inte riktigt att vara på semester. Jag ville ha upplevelser i form att jag verkligen var utomlands.
Tänk vad man ändrar sig när man får kids och andra intressen...

Nu var det guld att ha det så. Allt kändes säkert, tryggt och trivsamt. Ungarna älskade poolen och klämde faktiskt i sig en och annan pizza. Det stora beslutet varje dag var VAR vi skulle äta någonstans...

Nu kan jag i och för sig inte ligga vid poolen en hel vecka. Då får jag krupp!
Så vi hyrde bil i tre dagar. Det var spännande!
Första dagen var väl lite flopp innan jag kom in i hur trafiken funkade. Dessutom brände Elin och jag oss på brännmaneter och de var bra mycket värre än de hemma i Sverige. Elin var tapprare än sin pappa...

Sista bildagen var vi i Puerto Mogan.
Mycket vackert och kallas för "Lilla Venedig" eftersom det har en kanal som går genom staden. Allting fanns där på gångavstånd. Köpcentrum, resturanger, kanonfin strand och hamn med delfinturer och fiske.

Så åker ni till Gran Canaria skall ni definitvt besöka Puerto Mogan.
Egentligen hade vi planerat att åka till Palmitos park men den hade brunnit ned i skogsbranden som någon hade anlagt för några veckor sedan. Vi såg allting på tv men trodde den hade klarat sig efterson all information på resebyråns hemsida fortfarande visade om den. De ville väl inte ta bort en sådan bra lockelse.














Ungarna köpte jordgubbar med grädde, det var en höjdpunkt på resan för dem.
Den kalla ölen senare på kvällen "hemma", den var inte så dum den heller...
























Ser du ödlan?

Inga kommentarer: