måndag, juni 09, 2008

Foppolls EM


Jag är egentligen inte ett jättefan av fotboll men EM (och WM) är speciellt och kvällens match med Italien och Holland verkade bli fin-fin. Innan matchen började ville jag att Holland skulle vinna för jag tror att Sverige har bättre chans mot dem. Men ju mer matchen led desto mer övertygad blev jag om att Italien skulle vara bättre att möta. Fast i ärlighetens namn så spelar det nog ingen roll. Landslagets egna tro matchar inte min bedömning. Jag hoppas förstås att jag har fel och att Sverige vinner hela rasket!

Sedan är det här med kommentatorer...
Nu kanske jag hörde galet men den ena snubben på fyran sa:
"När han rusar upp så finns det tre utvägar. Det ena är att skjuta in i boxen, det andra är för sent."

Jaha, vad är den tredje utvägen då?
Köpa en halv-special med bostongurka?

Inga kommentarer: