måndag, mars 15, 2010

And the winner is..

Elin och jag var med i en fototävling. Temat var musik. Jag fotade mitt cd-skåp och ett foto på mig själv där jag "sjunger" i en mic. Det fotot där jag sjunger för fulla muggar gav tydligen intryck på juryn så i lördags fick jag ta emot ett diplom och en bok i pris. Publiken var hänförd och mycket beundrande (tre gubbar som Kulturchefen tjötade till sig som publik. Den äldste av dem undrade vad bilden föreställde...).

Nu undrar jag om inte mitt cd-skåp hade tagit första pris om jag hade lämnat in denna versionen istället. Kul att vinna i alla fall fast det känns lite märkligt då vinnarbilden bara är ett snabbt hopkok för att ha något att lämna in.

3 kommentarer:

Björn sa...

3 frågor:
1. På vilket sätt lät du Elin vara med?
2. Var är vinnade bilden?
3. Om gubbarna var så snurriga, är du säker på att det var ditt foto som vann?

Bege sa...

3 svar:
1. Elin fotade med sin kamera och lämnade in sina bidrag.
2. Den finns på biblioteket för allmän beskådan.
3. Jo då och har du bara inte starr av 72:a graden så ser du också vad bilden föreställer.

Bege sa...

Alla bilder finns nu på:
http://www.fargelanda.se/page/27363/page.htm