söndag, juni 13, 2010

Frustration

Förra året vid den här tiden kände jag en lycka över att jag utvecklats som fotograf. Kände mig rätt duktig. Efter sommarens fotokurs kände jag mig ännu duktigare. Klappade mig själv på axeln och nickade leende åt mig själv i spegeln.

Idag gick jag upp 05:00 och drog iväg till Björvattnet med förhoppningen om att få ta några smarriga bilder på alla fåglar som plaskar omkring där. Mina förhoppningar slog in med råge! Canadagäss ett trettiotal höll serenad, måsmammor som som vaktade sina bon och en fiskgjuse som var hungrig. Den stackars fiskgjusen fick dock ingen fiskelycka eftersom måsarna modigt jagade bort den. Hur mycket som helst att fota och fotade gjorde jag (kan man få "tennisarmbåge" i pekfingret?) men alla bilder blev skit! Så nu är jag lika frustrerad som när en mogen kvinna upptäcker att hon inte ens med smör längre kan få på sig sina ormskinnsbrallor. Och är det inte konstigt, om jag nu är hyfsat bra på att ta porträtt så borde jag väl fokusera på det. Men nä nä, då vill jag ta bilder med rörliga objekt och jag lyckas inte hur jag än bär mig åt. Suck...

1 kommentar:

Anonym sa...

practice make perfect
http://theanimalblog.tumblr.com/post/687738728/patos-reais-mallards-by-jvverde