onsdag, augusti 25, 2010

BlogPress

Igår köpte jag BlogPress i vredesmod då det som vanligt jävlades det att e-posta till bloggen. Det var en av anlededningarna till att jag valde Blogspot, att det gick att enkelt maila in sina blogginlägg. Och det har funkat klanderfritt fram till ett par månader sedan. Efter lite googling visade det sig vara många som haft samma problem under en längre tid. Det man kunde skönja var att ingen haft problemet innan Googles konton integrerades i Blogspot. Jag trodde i min enfald att det fixar dom väl rätt fort när det är så många som har problem. Men nu gav jag upp!

BlogPress var en dyr app, hela 28 kr. Men hittils verkar den bra. Man kan koppla den till flera bloggar och tjänster, så som Facebook och Twitter, och självklart matas alla med ett inlägg. Så där tar den även över Twitterfeeds arbete också, om man vill. Bilder och videos kan skickas med, vilket var mitt syfte med appen. Jag har inte riktigt hittat hur man snabbt lägger in bilderna dock. Verkar som man måste "spara" först, sedan klick där man vill placera bilden, då blir "save"-knappen istället en kameraknapp. Lätt nu när jag vet det men några svordomar blev det allt igår innan jag fick in min film på pianot.



Liseberg är sig likt, där har inte Google petat in sig. Än.

- Bloggad via iPhone

Location:Allhemsvägen,,Sverige

Inga kommentarer: