fredag, augusti 18, 2006

Snörvel och sånt..

Även om det nog är enklare att räkna upp de synder jag inte begått, så tycker jag inte att jag förtjänar att bli sjuk på min semester! Det började redan på planet hem från Grekland med lite kill-i-kill i halsen. I ett svagt ögonblick lovade jag brorsan (David) att hjälpa honom att flytta till Lund. Det är nog något av det tråkigaste som finns att bära saker. Och som jag fick bära!
Turligt nog kom en broder till med (Björn), annars hade jag väl varit död nu. Ta bara en sådan sak som att vi var på IKEA två dagar i rad, hur ofta är man det?

En säng införskaffades på IKEA, 1.40 bred. Studentrummet han hyr är 18 kvadrat, på andra våning a la typ loft. Fattar ni hur jävla nära det var att den förbenade sängen inte kom upp genom trapphålet! Och så har han mage att nästa dag som första intelligenta mening säga,
- Fan, den är nog lite för hård. Kanske skall byta sängen till en mjukare?
Så blev det inte.


Avslutningsvis stressade Björn och jag oss till Färgelanda med det hyrda släpet. Bromsen var helt kass på det, så bromsade man normalt så small det till där bak och bilen gjorde ett litet skutt. Gällde att bromsa försiktigt och långt i förväg. Jättelätt klockan 17.00 i Göteborg en vardag... Hur som helst, vi hann till macken innan stängning med 12 minuter till godo och kopplar av släpet och kör fram.
- HUUUUUPP! ropar Björn och sedan hörs ett poingliknande ljud, typ som en gitarrsträng går av fast något kraftigare. Det var den där vajern för bromsen som vi glömde att koppla bort...
Bara till ta fram skampålen och gå in i macken och lämna fram nycklar, sladden och en avsliten vajer...

Avslutningsvis skruvade jag ihop mitt eget inköp från IKEA, en styck byrå till ungarna. Skall bli skönt att få tillbaks min garderob. Nä, nu får jag gå ut och bygga på muren!

Inga kommentarer: