onsdag, oktober 08, 2008

Argsmurfen!


Alltså ibland blir lika pissed-off som argsmurfen!
Kortfattat: Håller på och inför en ny teknik i telefonin. Enligt projektplan skulle vi ha en veckas test och 4 veckors övergång från gamla leverantör till den nya. Jag har fyllt i tre olika j---a dokument som i grund och botten kunde varit ett enda. Allting enligt leverantörernas önskemål och rekommendationer.
När väl dagen för installation är ankommen och sen eftermiddag så träffar jag på teknikerna från leverantören. De är klara med jobbet är ganska nöjda. Den ene tittar lurigt på mig och säger:
- Ja ja, då är du en av de 21 som inte har någon telefon nu.

Det var ett tag sedan men så här med facit i efterhand borde jag hämtat upp lite av argsmurfen i mig och tagit han i örat och lett ned honom till växelrummet och sett till att han fixade allt enligt planen. Men det gjorde jag inte. Jag log och nickade.

Nu har jag "gnällt" på det och en hel del annat. Får då till svar att "vi har installerat enligt dokumentet". Ja men va f*n! Det klart de skall men de sitter också inne med expertisen och kan säga att det inte kan bli någon test eller övergångsperiod utan här är det noll eller allt som gäller.

J---a muppar!

Inga kommentarer: