lördag, april 11, 2009

Spela med din slice


Klockan är 00:02 och det är påskafton. Alla sover utom jag. En gång i tiden hade även jag försökt sova nu, men efter en golfrunda 1991 vet jag bättre...

Plinget från den perfekta träffen hördes över hela nejden. Glädjen spred sig i min kropp.
"Jävlar vad bra det kommer bli nu" tänkte jag.
Och helt riktigt, Titleistbollen flög spikrakt mot green.
"Yes, yes, yes, birdie here I come", tänkte jag.
Helt plötsligt svängde fanskapet åt höger.
Tvärt.
Precis som vanligt.
Skiiiiit!

Andreas lommade fram, satte ner peggen och sin Calowayboll. Siktade rätt ut i skogen till vänster. Klappade till och bollen flög mot skogen, 25 meter innan skogen vek den av tillbaks mot fairway för att slutligen efter tre studsar stanna 2,25 meter från flaggan.
"Spela med din slice, spela med din slice" sa Andreas och plockade upp sin peg.

Här sitter jag nu. Några glas vin, några öl och två groggar i min kropp. Alla andra sover. Jag kan inte sova när jag pimplat alkoholhaltiga drycker. Ingen ide att försöka ens.
"Spela med din slice" sa Andreas.
Jag loggar på datorn.
Spelar word.
Någon gång blir det en roman.
Eller en lång novell.
Eller ett fjantigt blogginlägg...

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag röstar på en roman! Hoppas ni haft en bra påsk.

Bege sa...

Vi har det bra. Snickrat på nybygget och kört lite hoj. Tog en öl i solen och en till när vi eldade påskbrasa..