lördag, november 06, 2010

Konsten att inte gå och lägga sig

Igår var jag uppe mer än halva natta...  Tänkte lägga mig tidigt ikväll. Eller tidigt och tidigt, men för att vara lördag så skulle det vara tidigt. Eftermiddagen och kvällen ägnades åt att besöka släktingar då jag hämtade hem kravallknotten som varit hos farmor i några dagar på sitt höstlov (hon i sin tur har varit hos min syster och...äsch, vad komplicerat det blev nu - skit samma!). Vi landade runt 20.30 innanför dörren. Kvällsmat i form av Tortillachips och guacamole. Sedan tog frugan de trötta döttrarna till sängen för läsning av Bamse och god natt. Jag öppnade en öl och tänkte slappa en "liten stund" vid datorn. Körde igång fotofabriken, pillade lite förstrött med bilderna jag tog på morbror Christer och hans sambo Lena.
Tog en öl till. Spelade en turbo-poker. Blev tvåa, är alltid trevligt med lite ka-ching.
Blandar en liten grogg och sätter igång DuTuben. Skriver helt osökt i sökfältet "Robert Gustavsson" och en och halv timme senare sitter jag här och skrattar så jag gråter och har knappt kollat igenom hälften ännu!



En till bara, sedan ska jag gå och lägga mig...

Inga kommentarer: