torsdag, januari 20, 2011

Högskolan - here I come!


Någon gång förra året surfade jag in på att det fanns Högskolekurser för fotografering. Spontanansökning gjordes. Sedan damp det ned i mailen att man skulle logga in i en obskyr portal och där fick jag reda på att jag var som reserv. På plats 38.354.
Typ.

Nåväl, jag escapade ut och glömde av det hela. Igår damp det ned ett stort kuvert i lådan.
"Grattis! Du är antagen till Högskolekursen på 7,5 poäng i Fotografering".
Hjärnan stod still. Fattade nada (alltså mer än vanligt nada).
Visade frugan som inte alls var förvånad. Tydligen är det så bland Högskoleproffsen. De söker kurser högt och lågt och sedan skippar de 85% av kurserna de blir antagna till!?

Så nu är det till att shoppa böcker och vässa pennan. Året fick en helt annan inriktning än jag tänkt mig. Kontrollbehovet tycker förstås det är lite jobbigt. SpontanJonas älskar det!

1 kommentar:

Anna sa...

Grattis brorsan! Spännande!