fredag, oktober 21, 2011

Sega gubbar


Det är fredag och det är riktigt skönt. Lunchrast med spaghetti och bacon, en riktig höjdare, iaf enligt Alva. Nåväl, som några har anmärkt har bloggandet mer eller mindre upphört. Några youtube-videos för att visa att jag lever typ. Men det duger inte enligt vissa.
Jag rycker på axlarna och säger att bloggar finns det gott om och om det är alster från just mig du måste ha så är det min fotoblogg som uppdateras frekvent.
-Ja men även den har tynat, förr var det minst en bild om dagen ju!
Jag rycker på axlarna och säger att det var då jag lade upp en bild om dagen. Nu har jag ett nytt projekt.

Ja, så är det och det är därför det inte är så mycket bloggande.
Målet är, att med start nästa, år ha en egen site. Det har jag visserligen redan men den är gjord med googles verktyg och det uppfyller inte längre mina krav. Så håll ut (ni två trogna läsare)!

Här om dagen var jag på nätverksträff för it-chefer. Det snackades eSamhälle och vad som behövs göras för att få ett riktigt fungerande eSamhälle. Det positiva är att svenska ledare verkar ha förstått att detta inte är it-chefens ansvar. Äntligen, säger jag!

Lunchen var ypperligt god, måste nämnas, och gjorde att bilkörningen hem blev lugn och säker.
Mina kollegor gnällde i sedvanlig ordning. För tio år sedan lät det så här:
- Suck, mina användare är helt obildbara. Dom vet inte hur man startar om datorn och ber man dom maila en dump på felet får man ett fax på matsedeln dom försökte öppna i Word...

Nu låter det så här:
-Suck, mina användare har orimliga krav, dom vill kunna använda sina egna MacBooks och ha installerat obskyra program som delar information rätt ut i cyberspace...

Inte vet jag vad ni tycker men skall det bli något eSamhälle då kan man inte låsa in sig till viss utrustning. Så i mina ögon, och nu blir jag nog hängd av mina kollegor, är det IT-cheferna som är den första bromsklossen till eSamhället.
Även jag är en bromskloss. Men jag jobbar på det!

2 kommentarer:

it-kalle sa...

Ja du bromsklossen. Jag håller med. Även om jag inte vet med mig att du skulle vara någon större bromskloss :)
/Kalle

Photosheep.se sa...

Tack för det it-kalle, alltid gött med smicker! :-)