fredag, april 25, 2008

Stress - Jonas = 1 - 0


Idag vann stressen för första gången riktigt rejält! Har nog lyckats hålla stressen stången men idag sket det sig hejdlöst. Goa frugan har åkt till Örebro och övernattar då förstås. Jag har lagt in det i kalendern och hämtade kidsen igår som en duktig pappa. Idag var huvudet fullt av tusen ofärdiga tankar.... Tänkte gå hem lite tidigare, sådär vid fyra-snåret. Dum som jag är sticker jag in huvudet i utbildningssalen där Maria utbildar några tappra fredagsoffer i hur man spelar Excel. Jag frågar henne om inte hon skulle hämta sin bil från verkstan vid fyra så ni behöver i så fall lägga av nu...
Hon blir förstås lite desperat men löser det istället som så att hon *ber* mig undervisa den sista lilla snutten som är kvar... Ehh, wow, hur lätt är det att ta över den sista kvarten på en utbildning som man inte varit involverad i alls. Jag fixade nog biffen i alla fall. Säger hej då och stänger ned datorerna, sätter mig i bilen och åker hem. Jaha, då var man hemma till fem i alla fall, bättre än inget. Väl hemma finns inte frugans bil på parkeringen och en kall kåre smyger sig upp längs ryggraden..... Ringer frugan och kontrollerar var hon och BARNEN håller hus och hon undrar om jag skojar...
Lite pinsamt att springa in en timme för sent på dagis. "Inga problem" säger de och det verkade faktiskt okej, de hade fullt av barn där. Det konstiga är att de inte ringde.
Äh, förresten, det var inte lite pinsamt. Det var JÄVLIGT pinsamt!

Ikäll blir det vitt vin och kexiga ostar.

Inga kommentarer: