onsdag, juni 28, 2006

Högsta växeln ligger i...

Jobbet
Deadline på det mesta innan månadens slut. Känns bra att få till avslut/paus på många av alla bollar som är i luften.

E-tjänstprojektet har precis kommit igång och så blir det paus pga semestrar. Tråkigt men det är priset pga långa utdragna förhandlingar. Än värre är att den nye projektledaren på leverantörens sida inte har all bakgrundsfakta. Hon har gjort en projektplan som är jättebra men det saknas vissa väzentliga delar. Jättekul så här dagen innan styrgruppsmötet...

Jag har även fått styra upp min personal pga en del tråkiga missförstånd som blivit i samband med en större upphandling inom omsorgsverksamheten. Visst, inte bara vårt fel men vi kan inte ställa oss raka i ryggen och säga att vi gjort rätt. Summasummarum blev dyrt och utbildning för min personal hur man arbetar i projekt samt hur man ser till att alltid ha ryggen fri...

Familj
Idag var det en stor dag för barnen. De har varit hos frisören och hos polisen för att fixa pass till Greklandsresan. Polisen som satt i kassan sa till Alva att hon var fin i håret och undrade om hon varit hos 'frissan'?
-nä, sa Alva, vi har varit hos frisören!

Lillemor och barnen åkte hem medan jag hälsade på farmor som har hamnat på sjukhus. Hon har råkat ut för lägenhetsbrand så hon ligger på lungavdelningen för observation och provning. Hon var väldigt tagen och mycket orolig över var hon nu skulle bo. Men mest orolig var hon över att jag skulle missa bussen hem. Taktisk miss av mig att berätta att jag skulle åka buss. Parkinsson och demensen som hon har gör att hon uppför sig väldigt underligt, skulle tro att det var det som jobbade där. Det är helt ofattbart hur fort det gått med den sjukdomen.

Nu närmar bussen sig hemmet så nu får det räcka.

/Carpe diem

1 kommentar:

Kerthan sa...

Vet hur det kan vara på jobbet när det "snurrar på". Verkar som du tycker att det är ok ändå och det är väl bra att personalen får lära sig att tänka lite "konsekvenstänkande" och kanske se lite längre än vad näsan räcker? :)

Nyfriserade barn dessutom .. det är till att kosta på dem! :) Grekland ... mmm, hade varit fint med en resa kanske. Men årets sommarsemester blir i "maximal tid tillsammans"-tecknet för mig, Anna och mikail (och hedvig ;)).

Ryggen fri är en bra strategi ... :)

///Freddo