torsdag, juni 08, 2006

Vill ha semester!

Okej, detta blir ett långt inlägg. Jag bara vet det!

  • Jag
Är helt klart allergisk. Inte så mycket som somliga andra (hej hej Kerthan) men tillräckligt för att humöret är riktigt i botten. Är trött som en klubbad säl, typ hela tiden...
Det är i alla fall inte gran som jag är allergisk mot för så mycket pollen de har fröat av sig har jag aldrig sett förut! Helt gult överallt... Har tagit foton på det, men glömde kameran hemma så det får jag lägga upp senare.

Sömnen är lidande men jag funkar hyfsat bra ändå. Lite mer gnällig än vanligt på mornarna är jag nog. Ungarna kommer in varje natt och det har jag inte haft sådär jätteont av förr, men nu är det varmt och de flänger och bråkar med varandra. Jag har flera nätter gått in och lagt mig i "gästrummet". Antagligen kommer jag om femton år minnas detta i något gulligt drömlikt skimmer.

  • Jobbet
Är tokmycket att göra nu! Jag vill ha semester! NU!
Kalendern är fullspäckad och "man" vill ha med mig både här och där (med man avses olika människor inom arbetet samt olika uppdrag/projekt eller att jag själv är så korkad att jag blandar in mig i diverse frågor). Viktigast är dock frågorna om bredaband, telefoni och e-tjänster. Problemet är att dessa frågor är övergripande för regionen och tar således mycket tid i anspråk vilket innebär att min personal knappt ser röken av mig. Detta resulterar i att det blir en del "tjabbel" internt. Så från att varit en "närvarade" chef som kunnat hantera alla sitationer i tid är jag nu mer en "brandman" som kommer med pulversläckaren i högsta hugg. Helt emot mina principer. Inte nog med det så skall det förstås omorganiseras. Så nu är det revirbevakning och inmutning som pågår i chefsleden. Det positiva är att alla har något att snacka om på kafferasten.

Det riktigt tråkiga är att en på jobbet har fått hjärnblödning och ligger på sjukhus. Ingen vet status. Usch och fy! Kvinnan är knappt 40 år, det får en att tänka att det kan lika väl hända mig! Så njut av livet, orora dig inte så mycket!

  • Familj
Just nu är det väldigt bra, faktiskt. Svårt att tro med tanke på hur mycket jag/vi skäller på ungarna. Men vi har lika ofta kul tillsammans och det händer saker hela tiden med de små liven som gör dagen gladare! Härligt med sommar så de kan kuta in och ut som de vill. Den nya gungan som Alva fick i 3-års present är en riktig höjdare. Gungas som bara den.
Jag längtar enormt efter våran resa till Grekland! Skall bli riktigt skönt, fast lite orolig är jag över själva resan. jag vill vara framme direkt...

Städningen hemma är katastrofalt dålig just nu men det verkar som om vi har någon tyst överenskomelse om att ingen skäller på den andre... Frugan pluggar all ledig tid hon kan och jag går i vågor. Ena dagen städar jag allt och nästa (och några till) gör jag minsta möjliga. Mycket beror på att ungarna sprider ut sitt plick och plock överallt och om inte det räcker så röjer de i våra saker! De är grymt slarviga men vad kan man begära av en 5/3-åring. Kan inte göra annat än att tjata och tjata och tjata...

  • Skylt!
Finns en affär här i bygden som säljer lite av vart. Innehavaren har lite problem med svenska språket (Nej, inte utlänning, värmlänning). Jag önskar jag tagit bilder på hennes skyltar som hon gjort förr. Jag förstår ju vad hon menar men det blir rätt kul läsning.
Här är den senaste skylten.

Inga kommentarer: