torsdag, mars 13, 2008

"Jag har nötterna"

Måste berätta om senaste bragden på vårt homegame. Jag höjer i button och får med mig tre spelare. Alla har jämnt med marker och det är ganska avgörande för fortsatt spel hur det utvecklar sig.
Floppen ger: 68T regnbåge
En snubbe bettar ut halvpott. Alla synar.
Turn: 9
Samma snubbe bettar igen, jag synar, näste gubbe går allin. Jag synar öriga lägger sig.
Han som gick allin säger "Jag har nötterna!"
Jag svarar "Åh, fan, då har vi samma hand då"
Han ler och utbrister "J7 är en fin hand, eller hur?" och börjar dela upp potten.
Jag svarar jävligt illvilligt "MM... du har 3 outs att dra till dig splitt pott då" och visar upp mina JQ.
Jag tror inte han fattade det hela förrän två händer senare.
Jag har ifs också gjort sådana tankefel men turligt nog aldrig Live. Han lär få höra det resten av livet men han lär aldrig göra om det... :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag som trodde att det var andra nötter du menade!
Måste säga att det här inlägget var rena gallimattiasen för mig. Förstod ungefär vartannat eller varttredje ord. Dina andra inlägg är kul att läsa, och nu har du ju redan fått ihop tre fast inte halva månaden gått. Fortsätt så.
Kramar
babban