tisdag, mars 25, 2008

Var är våren!?

Förra söndagen gick familjen iklädda t-shirt och inspekterade trädgården. Krokusar tittade fram, barnens rabatter påtades i och solen sken så gott. Jag tog fram min manual till MC:n. La mig på kvällen och läste den och såg fram mot att snart köra ut på vägen.
00.30 gick jag upp och släppte ut katten. In släppte jag två ton snö!

Idag var vi ute och åkte pulka och det var väl skoj en jag bläddrar för fullt i mc-blaskor så fort tillfälle ges. Jag har börjat prenemurera på MC-nytt, rena julafton när den kommer i lådan (en tråkigt passande liknelse just nu). Herregud vad bikes det finns!

BMW har varit min dröm sedan tonåren men övergick förra året till Buell när farsan gav mig en katalog för H-D. Baksidan hade nämligen Buell. Men jag är väl inte mer drömmare än att när jag läser om andra hojar så blir jag sugen på dem också. Just nu står det rätt lika på önskelistan mellan Buell, BMW och Triumph. Fast Kawazaki har också en del att erbjuda, eller kanske Yamaha, fast sådan har jag en gammal nu. Åh, kolla den där KTM:en, en enstånka, verkar ju helkul!

Livet är full av problem :-)

Inga kommentarer: