torsdag, juni 05, 2008

Alva 5 år!

Grattis Alva!

Vilken födelsedag! Började med det obligatoriksa sjungandet på morgonen. Presenter och smarrig bakelse (muffin med grädde och 1 ljus i). Storasyster var med vid inköpen av morgonpresenterna så de blev lyckade. En hund i en koja (den hade jag aldrig fattat att den stod högt upp på önskelistan, snacka om att syskon har koll på varandra), en frisbee från katterna (den fixade jag, en frisbee är alltid bra att ha även om den är rosa) och en badbalja till dockorna (men ännu mera små jä--a pryttlar som man kan få under vänster fot på söndag morgon på väg till toa). Men framför allt så fick Alva en studsmatta som stod på gräsmattan. Den satte inte ihop av sig själv... Inte för att det var svårt att montera den. Det var själva sällskapet som var jä--gt störande. Stavas M.Y.G.G.
Det inköpta säkerhetsnätet blev inte uppsatt under kvällen för då hade jag inte funnits längre...liksom...så det fick jag sätta upp idag istället. 32+ graders värme är bra mycket uthärdligare än 42.000 mygg och knott innaför luvan...

Firandet gick särdeles bra! (särdeles är ett ord som alldeles för lite används i våra svenska bloggar).
Maten var god och den räckte ypperligt till alla gästerna (ypperligt används något mera frekvent) och tårtorna ska vi inte tala om! Två olika och det var fantastiskt svårt att bestämma sig för vilken som var godast! Fasicken i mig om jag inte ska smaka av en bit till av hallongräddgodismojängtårtan, den kanske är bättre än gräddjordgubbsvaniljjoxtårtan!

Som ni förstår är livet härligt när magen har mat, tårta, kaffe, lite whisky och kaffe i sig och en hel dags härlig sol. Det enda som stört härligheten är att jag jobbat idag... Men imorgon då skall det firas nationaldag. 08.30 börjar jag och farsan att köra upp stålet till garaget. Hoppas det går bättre än när jag fick hjälp i lördags.
*Blink blink Daniel och Oscar*

//Sömning Jonas

2 kommentarer:

Anna sa...

skäms på sig faster.. jag grattade inte Alva på hennes födelsedag... ni har några frikort med Walters födelsedagar framöver...

Bege sa...

Äsch, du vet väl hur kass jag är på att komma ihåg födelsedagar?

Fast din lär jag minnas även när jag fått Alzheimers så som du präntade in det när du var liten.. ;-)