onsdag, augusti 20, 2008

Klarade uppkörningen

















Herre gud vad nervöst!
Börjar askass med att få motorstopp på krypkörningen. Vilket var skitdumt eftersom jag egentligen körde kanonbra, för en gångs skull. Kontrollanten var dock sjysst och sa att det nog var bättre vi tog krypkörningen sist. Så vi tog undanmanöver och bromsprov istället. Gick som en dans.
Sedan blev det krypkörningen igen. Nu gasade jag lite mer så något kärringstopp blev det inte. Men antagligen var det lite för fort men det var godkänt fast han sa att någon stjärna på krypkörning var jag inte...


Nu skulle jag ut och köra. Här kände jag mig säker men då kommer det en överraskning. Han har glömt radion så han vill åka med bak. Hupp!
Så ut i staden med 80-90 kg kontrollant på bönpallen. Helt ny erfarenhet. Dessutom regnade det som f*n, vilket jag inte heller kört i förut. Men jag körde ut på vägen och tänkte att nu skiter jag i detta. Jag kör bara! Och godkänd blev jag. Kontrollanten sa dessutom att när vi körde i stan krypkörde jag galant så allting var bara bra.

Väl tillbaks till körskolan blir det förstås glada grattisrop från personalen och Håkan (körläraren). Håkan säger att om jag skall köra upp för lastbil eller buss får jag ta en annan trafikskola.
"Va? Är jag så kass menar du?"
"Nä, men jag slutar med utbildning för lastbil och buss" säger han och hånler. Sicken gubbe, nu förstår ni hur hård han varit! :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!! Skönt att få köra "lagligt" nu:)
Nu fattas bara sidovagn så hela familjen får va me`:! :)

Björn sa...

Grattis!
Jag hoppas och antar att det finns fina glidar vägar med kurvor och allt i närheten.

Bege sa...

Tackar!
Sidovagn lär aldrig inträffa. MC är mitt eget. Familjen får tuffa med bil, tåg eller annat transportmedel. Men det finns plats bak på för läckra blondiner... :-)

Björn, Dalsland är uppbyggd av kurviga fina vägar. Enda smolket är att de kan vara lite grusiga och håliga men det är mest HD-folket som lider av det. Dessutom är det ett stenkast till Norge som verkligen är fint att köra mc i. Har jag hört.. :-)

Anna sa...

Grattis!! Gött, då har man en till att oroa sig för. Fast jag tror nog att du inte är lika galen som Mikael=) grattis grattis.

Anonym sa...

GRATTIS!
från Karin i Torp