onsdag, juli 08, 2009

Närhet

Dagens övning har varit att ta närbilder. Massa teori så det gick runt i huvudet. Sedan for vi ut till en strand och plåtade. Alla gick kutryggiga och fotade från de mest underliga vinklarna. Tog 508 bilder och har nu putsat upp några av dem. Tyvärr var det jag lärde mig under lektionerna inte fullt lika enkelt i praktiken så det mesta åkte i sophinken. Men vilket år som helst skall jag nog få kläm på det där med bländarvärden och slutartider.. :-p

1) Skolexempel på närbild.


2) Inte skolexempel på närbild.

Inte lika självklart men jag tycker mest om nr 2 eftersom det är min hojs plastkåpa jag fotat. Svårt att fatta att den är svart i lacken, eller hur? :-)
(Kanske får jag pluspoäng på att lärarens bil syns också. Eller kanske tvärtom. Hmm..)

Inga kommentarer: