tisdag, juli 14, 2009

Varning för semester

Jag har nu semester. Det innebär att det kan bli helt tyst på bloggfronten. Det kan också innebära att det blir väldigt mycket aktivitet. Skum sådan...

Jag sitter här i soffan med min tredje öl. Nöjd med min första semesterdag. Det regnade hela dagen och då passade det utmärkt att skruva upp väggskivor i förrådet. Micke och Robert hjälpte mig (LÄS: de byggde och jag var i vägen). När det var klart så kom soeln fram och likaså ölen. Frugan toksportade runt slingan medan vi andra spelade "Kill Dr Lucky". Ett fantastiskt spel från Cheap Ass Games. Bror Mattias har plastat in spelet så det är extra tjusigt samt helt okej att spilla på..

Och nu sitter jag, som sagt, i soffan och skriver på allehanda texter. Texter som aldrig kommer nå någon publik (vilket de är tacksamma för). Fick ett infall att skriva "baklänges". Började med en novell och någonstans halkade novellen bort och kvar blev någon form av dikt. Eller något sådant. Ni som inte vill läsa sådant, varken stjärnstoff eller dynga, bör sluta läsa nu.





* Sandhögen *

För fyrtiofem sekunder sedan bad löjtnant Andersen mig att för guds skull göra något.

För en minut och 20 sekunder sedan skrek sex beväpnade män på varandra.

Två minuter innan vägrade fem män att inta en sandhög.

Två minuter och 44 sekunder innan beordrade Löjtnant Andersen sin sista order.

För tre minuter och fyra sekunder sedan rapporterade fem män ut hur mycket ammunition de hade kvar.

För fem minuter och 40 sekunder sedan levde sex män.

Sex minuter innan stred sex män.

För sju minuter och 25 sekunder sedan anföll sex män sandhögen.

För åtta minuter sedan hade fem män formerat sig för anfall.

Tio minuter innan hade sex män grälat. Fem män ville inte inta ännu en jävla sandhög.

Nio minuter och sexton sekunder efter sköt jag.

Om en sekund trycker jag på avtryckaren.

1 kommentar:

Maria Olsson sa...

Gillar sandhögentexten.

// maria