lördag, februari 05, 2011

Collaborative film

Har totalt missat Vimeo och Canons projekt där ägare av Canon 7D har gjort en film. 8 avsnitt har skapats. Att personernas utseende ändras får man skita i för det är en jäkla massa människor som har skapat sin version av varje avsnitt ochsedan har det röstats fram en vinnare. Jäkligt coolt. Ännu coolare att de använt en sådan kamera som jag har. Jag har då ett helsike att få fokus på jag vill eftersom man måste köra på manuellt. Eller ja, det går att ha autofokus men då spelas motorljudet in och det är inte snyggt heller. Brzzz brzzz bz bz brzzz brzzz, du kan ju själv lista ut hur det är när massa saker blir i och ur fokus utom just personon som uppenbarligen borde vara i fokus. Jag håller mig till fotandet, tror jag...

The Story Beyond the Still - All Chapters - FINAL COLLABORATIVE FILM from Vincent Laforet on Vimeo.

Inga kommentarer: