torsdag, juni 29, 2006

Kämpigt men ändå framåt!


Möte via telekonferens idag. Blev kaotiskt...

Först och främst så hade jag med mig konferenstelefon för analogt telejack. Det visade sig att kansliet vi skulle vara på inte hade fasta telefoner utan det var fiktiva nummer som gick till deras mobiler. Smart och kostnadseffektivt, jo jag vet, men det blir inte bra ljud i en mobiltelefon med högtalare för 5 personer. Vi fick avbryta och ta konferenstjänsten via Telia istället och så ringde vi upp med var sin mobiltelefon. Det gör att det blir ett lätt eko istället men det hördes ofantligt mycket bättre.

Värre var att det kröp fram att avtalstecknarna hade missförstått varandra och rent krasst så saknades helt plötsligt bara 500 tkr... Det är nu utrett muntligen men jag tror det först när jag har det på papper. Egentligen spelar det ingen roll, det är ren formalia och täckning för kostnaden kommer att finnas MEN den gör inte det idag vilket då egentligen är helt fel att skriva under ett sådant avtal.
En lätt liten fnurra som säkerligen aldrig kommer att vara ett problem i praktiken.

Styrgruppsmötet gick bätte än väntat. Den stora haken var att deras namn inte fanns med under projektorganisationen. Det är nu korrigerat. Annars är det lite gruffande om att det är dyrt men samtidigt är alla överens om att detta är det mest kostnadseffektiva samt enklaste sättet att nå målet (dvs e-tjänster till medborgarna). Kan förstås hända att någon faller bort men det verkar synnerligen korkat för då borde man inte vara med alls, om ni fattar vad jag menar...

Avslutningsvis kan jag berätta att grannen har skaffat kattunge som 3-årige Elias har döpt, mot sina föräldrars vilja, till det mycket passande namnet 'Batman' :-)

1 kommentar:

Kerthan sa...

Barn eller yngre syskon ska givetvis få döpa djur eftersom det blir så mycket intressantare då! Eriks syster fick döpa en katt de hade ... han fick heta 'Bosse Persson'. Sen hade den katten lite mycket diarré så han fick heta Bajs Persson och sen fick de avliva honom. Upplyftande anekdot eller hur? :)

I övrigt så är det snart hemgång för helgen, vilket känns MKT skönt. Sen en vecka kvar innan semestern.

Hälsa familjen och hare gott!