onsdag, juni 14, 2006

Vad skall man säga...

"Pappa, varför gör du så?"

Jag och minstingen badade och gjorde oss rena och fina. Väl klara lindade jag en handuk runt höften. Tre-åringen som springer omkring naken tittar förundrat på mig och undrar varför jag gör så...

Motstridiga känslor dyker genast upp inom mig!

1 (Nordpol):
Jag vill alltid att människor skall förstå, så pedagogen inom mig börjar lägga upp utbildningsinsatsen i varför man döljer vissa kroppsdelar.

2 (Sydpol):
Tänk att vara så fri i tanken att man inte har en aninag om varför man virar en handuk runt höften!?
Jag vill inte att min treåring redan skall börja fundera på sådant. Låt henne springa bekymmersfritt helt naken på stranden, pinka i en buske på Kungsgatan klockan 12.00 och allt sådant som man bara inte gör när man är större.

Resultat:
-"Pappa fryser om rumpan, skönt med en handuk då".

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

Felia

Jag har problem med Telia i allting som de är inblandade i. Stort som smått.
Är så förb***at trött på dem!

1. Uppsagda länkar
Bygger om i växeln en hel del för att sänka kostnader. Sagt upp en hel del länkar och ersatt med IP-telefoni.
För faxar måste jag dock behålla vanliga länkar. Nu har de helt plötsligt lagt av att funka. Konstigt nog p det stället där jag begärt nedkoppling av 16 länkar utav 18. I den beställningen var det klart och tydligt att två länkar skulle vara kvar för faxar och att Telias tekniker skulle kontakta it-tekniker för att få klarhet i vilka länkar det gällde (ingen dokumentation tillgänglig, det är en annan historia med Telia). Kontaktar teknikern som inte alls tycker att det har med utfört arbete att gör "du skall göra en felanmälan".
Okej... En felanmälan görs till Telias kundtjänst varvid de anser att det inte är ett fel utan skall ligga i arbetet som då inte är korrekt utfört!
De pekar alltså på varandra. En hel dags jagande i telefon och resultatet är att de pekar på varandra inom Telia men ingen utför något konkret arbete med själva felet, dvs en kund som inte har en fungerande fax.
Historian är inte slut men i korthet så tröttnade jag och fick åter igen nyttja mina kontakter och helt enkelt gå köksvägen för att få något utfört. F*n, jag kanske skulle erbjuda andra mina genvägar mot fett betalning.

2. Snurrig säljare
Den säljare som jag haft kontakt med de senaste åren har bytt uppgifter och således har det tillkommit en ny. Ärligt talat så blev det inte bättre men annorlunda. Den förre kunde inte svara på en enda fråga utan att snacka först med X och Y och det tog alltid minst 2 månader innan svaret kom.
Den nye han ger ett intryck av att vara kunnig. Jo, han svarar i alla fall på en del frågor direkt fast tyvärr är svaren opålitliga har jag märkt. Sedan är han helsnurrig!
I januari ville jag se på de nya avtalen för fast och mobilt. Jag har påminnt honom en del gånger men han har svårt att få tummen ur alltså. Tänk nu på att jag INTE är kund hos Telia gällande fast telefoni, endast mobilt. Borde vara en fin sporre att vilja SÄLJA in det, tycker jag.
Hur som helst, i förra veckan ringde jag honom och han hade då precis fått ut avtalen (bara 6 månader senare) och ville komma upp till mig, -"går det på tisdag?" undrade han. -"Nej, då är jag på tjänsteresa hela dagen men onsdag kan gå, kl 10.00" svarar jag. Han preliminärbokar det och skall återkomma (yea right!). I fredags ringer jag honom och talar in på hans mobilsvar att jag är på mitt kontor på onsdag kl. 10.00 enligt överenskommelse.

Idag (onsdag) kommer jag in på kontoret och hittar ett avtal liggandes på mitt skrivbord!
Jag frågar teknikern om Telia varit här igår (tisdag)?
-"Jupps, en snubbe som var stressad som bara den , dök upp vid 17-snåret och blev helsur att du inte var här".

Jag måste erkänna att jag tog det rätt bra. Jag började asgarva!
Bra start på morgonen!

Inga kommentarer: