tisdag, maj 11, 2010

Synd om Alva

Idag var det besök nummer två av tre hos tandläkaren för lagning. Förra gången gick det lätt. Då tog det ca 20 minuter och jag tyckte det var lång tid. Idag tog det 40 minuter och Alva hade jätteont. Hon ville flera gånger bara ta sig därifrån.
Fy fan, vad man känner sig som en hycklare då. Snackar på om att "hon är duktig, det går bra, snart klart" när man egentligen vill slå ned bitchen med borren och ta sin tös i famnen och springa där ifrån! Inget ont om tandläkaren men dom känslorna kommer lätt där. Allt gick bra utom när tandläkaren frågade Alva om hon skulle ta borren eller skrapan. Alva ville bara därifrån och så skall hon själv tvingas välja vilken form av tortyr hon skall utsättas för! Då blev jag arg och sa till tandläkaren att se till att bli klar fortast möjligt så välj du det som ger bäst resultat så vi slipper komma hit fler gånger och laga den otäcka och dumma tanden.
Nåväl, till sist var plågan klart och enligt tandläkaren skulle det inte göra ont sedan när bedövningen släpper. Jag var skeptisk så Alva fick följa med mig till jobbet. Två timmar senare fick vi åka hem, då stod hon inte ut mer. Som tur var hjälpte en Alvedon utmärkt och hon fick slappna av i soffan så jag kunde jobba.

Så klart fick hon en present från leksaksbutiken och så klart är det orättvist enligt storasystern. Om några dagar är det dags igen men det verkar som Alva inte har någon skräck för det i alla fall. Men det lär bli present igen.
Till Elins förtret...

Inga kommentarer: