torsdag, juli 17, 2008

Fisketuren

Jag. Jag. Jag. Alltid tänker han på sig själv. Jävla illbatting!

Visst, han är bara 11 år men nog borde han kunna knyta skorna.
Vad fan gör han nu?
Jag minns när han föddes. Det var en vacker morgon. Lena lagade plättar. Hon var urkass på att laga mat men plättar var hon grym på. Hon vände plättarna i luften. Helt sjukt! Andra vänder en pannkaka men hon slängde upp sex plättar som det vore det mest naturligaste att göra. Hon var så vacker.
Nej, men fan, att han inte kan vara stilla! Välter han ut masken vet jag inte vad jag gör.
Han började jävlas direkt när jag tänker efter. Vi trodde vi hade en månad till på oss att flytta. Kommer aldrig att glömma där han låg som ett avskalat äpple i den där bitchiga sköterskans famn. Hon gillade inte Lena. Hon tyckte att hon var för ung. Måste man vara 23 år för att föda barn eller vad då? Jävla kärring. Satan, vad jag saknar Lena.
Det var då själva f-n att han inte kan lyssna på mig. Och så det där förbannade flinet!
Sist gång vi var här och fiskade var han en tultande skrutt. Ta mig fan, det var då han sa pappa för första gången. Här på bryggan, just när vi fick upp en asliten abborre. Hans min när han tog i firren var nog det mest mysko jag sett. Mamma sa han inte förrän igår. Det vill jag aldrig höra igen.
Helvete, helvete, nu får han ge sig! Det fattar han väl att jag inte tänker gå och hämta hans jävla jacka i bilen. Han har väl egna ben att gå med. Smart, stå där och se kaxig ut, tror han det gör saken bättre! Varför åkte jag hit med honom? Fattar inte varför jag tyckte det var en så himla bra ide igår? Jag borde spara ihop pengar till en resa istället. Farsan kanske kan passa honom. De får fan i mig stå ut med varandra i en sketen vecka. Lena snackade alltid om Italien. Om jag jobbar extra kanske jag kan spara de stålarna. Fast det är nog dyrt att åka till Italien.
Det är inte sant! Varför i hela helv-et kan han aldrig göra något ordentligt?

Han svarar något. Tomheten fylls med vrålande.
Fasansfullt fort. En överlägsen blick.
Min knutna hand i skyn. En enda tanke.
Ilskan byts ut mot en omöjlig tomhet.
Jag dör.

En motvillig Jonas

- Uppgiften var att ta fram en idyllisk plats. Sedan skulle mantänka sig en otänkbar/vidrig handling som då skulle ske på den platsen. Och skriva i JAG-form.
Jobbigt som f-n...

Inga kommentarer: