söndag, december 21, 2008

Jag har Arne som bakgrundsbild


Bara det är att utmana ödet. Arne sitter i en bar med en öl i handen och ser "loven" ut (loven är ett nytt ord för mig, det var Mats som sa det i lördags, typ nedstämd/butter). Det är pratbubblan som är utmaningen för civilståndet (jag har alltså en annan bild än den du ser här). Det är så opassande att jag inte kan skriva det här men detta är lite åt det hållet fast mycket, mycket jättemycket snällare..

MacSupport, Sickla köpkvarter

En man ~35 kommer in i affären och börjar diskutera datorer med butiksbiträdet. Strax därpå kommer mannens fru in i butiken.
Frun (stressat): Du vet väl att vi ska vara hemma om 5 minuter.
Mannen: Så du tycker att vi har lite bråttom nu?
Frun: Ja vi måste åka nu!
Mannen (ironiskt): Ja det var tur att vi hann köpa den där lampan i alla fall. (Han vänder sig till butiksbiträdet och säger) Ja, jag kommer tillbaka när jag inte är gift längre.

Källa: Tjyvlyssnat.se

Inga kommentarer: