söndag, december 14, 2008

Åldrande IT-nörd


Jag spelar Warhammer Online. Bara ibland, inte så ofta som jag skulle vilja. Det är ett onlinespel där alla har sin egen karaktär. Jag spelar på en rollspelsserver. Jättekul!
Men så är det allt som man måste lära sig. Det finns hur mycket som helst!
Forum dräller det av och olika gillen som delar med sig av sin kunskap, bara att regga sig helt gratis...

Jag köpte en tidning. Känns rätt märkligt. Liksom mot mina principer. Informatinen finns på nätet gratis och så går jag och köper en tidning som kostar nästan lika mycket som en månadsavgift för spelet!

Är det ett tecken på att ålderdomens förfall står inför dörren?
"Troligen" svarar mannen med lien.
Jag hoppas förstås han har fel. Fast han bryr sig inte.
"Jag väntar. Tids nog är du i min famn. Det är alla."

Inga kommentarer: