onsdag, januari 21, 2009

Världens ände


Idag är det bevisat att 'gubbe' är åtminstone något man kan uppnå vid ålder av 36. Eller ska jag säga 37 då jag fyller inom 39 dagar just det eminenta talet.
Efter en ansträngande dag av tågresande (3 byten), lite PR av Örebros kommun samt inmundigande av Indisk mat så ligger jag nu i hotellets säng klockan 23.57 och gluttar ut över staden och konstaterar kallt att jag hade haft roligare hemma. Antagligen är det så här en bordercollie känner sig när den åker på iväg från sin flock på seminarium eller kalla det vad du vill. Svårt att sova är nyckelordet.

Ligger här i sängen och hör underliga ljud. Bussar som sporadiskt kör förbi, tystnaden som infaller i några sekunder innan en röd toyota corolla -98 blinkar höger och långt bort hörs förmodliga knarkare vråla ut sin sexualitet. Örebro är inte alls lika coolt som Färgelanda. Om man frågar mig asså...

Inga kommentarer: