måndag, juni 08, 2009

Platsbunden
























Jag skulle ge mig ut och jogga men då åkte Lillemor och handlade. Att lämna barnen ensamma runt åtta på kvällen är en kass ide, då kommer de bli "rädda" och ringa till alla släktingar och så är cirkusen igång. Frustrerad över att inte få jogga dyker ordet "platsbunden" upp. Tror det är någon term från min tid som fanatisk hundförare.
Jo, det stämmer, jag kan inte jogga eftersom jag måste jogga på min "runda".
Platsbunden.

Men vänta nu. När man var liten var inte platsen begränsningen. Fick man röra på sig så gjorde man det. Oavsett var man befann sig. Hmm...
Började kika lite på tomten. Stenen där, hopp över den, kubba runt studsmattan, över muren, gruset, upp på berget, skutt ned, runda träd-fanskapet-som-vägrar-växa-dyrt-var-det-med och så ett varv till.
Körde tre varv. Helt slut. Gick ner för backen. Vände vid ladugården. Kubbade upp.
Tre varv till på "hinderbanan". Ner för backen och upp igen.
Jag fixade 25 minuter sedan var benen spaghetti.

Nu blir det ett glas rödvin och "the Tudors" och kanske att jag kollar upp om "platsbunden" har fler betydelser än en.. eh... två.

Inga kommentarer: