lördag, augusti 01, 2009

Regn i Danmark



Vi skulle åka till Legoland men regnet mattade ut oss. Lillemor spanade ”sista-minuten-resor” typ varje ledig minut. Ganska ofta med andra ord, vi har semester. Lördagkväll för en vecka sedan blandade jag ihop en fin drink till henne. Tyvärr minns jag inte vad det var då det var en ”tabberas-drink” men susen gjorde den! ”Wild and crazy”, som hon själv uttryckte det när hon klickade på beställningsknappen på Fritidsresors hemsida. Och nu är vi här!
Vi har bara slöat. Badat. Ätit. Slöat. Badat. Dricka. Badat. Glass. Badat. Badat.
Två veckor skall vi vara här. Lösryckta planer på att åka in till staden någon dag, mopedkörning till annan strand eller en båttur. Hoppborg fanns med på önskelistan men den klarade vi av igår.
Vi bor i två lägenheter som har en dörr öppnad mellan sig. Faktiskt riktigt bra med två badrum och kök. Standarden är låg men vi klarar oss bra. Kunde varit sämre, vi åkte faktiskt ospecificerat. Det är väldigt lugnt på kvällarna vilket är jätteskönt.
Nä, nu skall jag smörja in mig med solskyddsfaktor 50 och ta mig ned till stranden och poolbaren. En promenad på 300 meter i 36 graders värme. Vattnet är 27 grader. Helt perfekt!

3 kommentarer:

babban sa...

Jag e inte det minsta avundsjuk 8-)

Vi har 20 grader och regnet hänger lite i luften - å jag jobbar i morgon igen. Förstår inte vad det är för fel på det.

Skämt åsido - ha en riktigt go´semester.

David sa...

oh my god! sicka lirare.
ha det fortsatt gött!

Maria Olsson sa...

Låter superskönt! Här kämpar vi med support och fakturor i ösregn... =(
Får nog bli en resa i höst till solen!

Ha det gött!

Maria, Henke hälsar