måndag, oktober 12, 2009

My whisky days are over

Whisky poker tour hade final i helgen.
När jag gick och la mig på söndagsmorgonen möttes jag av Elin som sa "oj, är du redan uppe?". För att bara vara 8 år har hon fattat att alkohol+poker+ett gäng gubbar=pappa går upp vid lunchtid..

Nåväl, blött var det men var överlag ok, tyckte jag ändå. På eftermiddagen ordnades med barnvakt och frugan o jag skulle dra på bio. Jag ställer mig i duschen och helt plötsligt kommer någon jävel och drämmer en släggyxa bak i skallel på mig. Bildligt talat alltså.

Nu är det lite dimmigt, men jag vill aldrig ha en sådan smärta igen. I en timme höll det på, det lugnade ned sig lagom till att ambulansen kom insladdades på gården. Ja, ja, inget ont som inte har något gott med sig. Jag fick åka ambulans, det var ju lite spännande. Väl på akuten kunde det raskt konstateras att jag var kärnfrisk. Frugan tyckte jag var konstig som inte frågade vad det var. Nu är det så att jag vill vara så lite som möjligt på hennes arbetsplats och då skall man knipa käft samt svara glatt på frågor, då är chansen att man kommer därfrån snabbare mycket bättre. Vilket är knepigt, man tycker det borde vara bättre för personalen att skeppa iväg gnällspikarna och kverlanterna och ha kvar de lättsamma och trevliga patienterna istället.

Idag är jag hemmavid, vilket jag inte heller trodde jag skulle behöva. Bara att inse, jag är en vekling.

Just det! Sjukvårdsupplysningen, HA!
Kom aldrig fram "du behåller din plats i kön, du har plats enmiljardtvåtusensjugosju".


*** Detta är skickat via min mobiltelefon HTC S740 ***

Inga kommentarer: