söndag, oktober 04, 2009

Så klart

Körde en Harry på V75. Som vanligt missade jag loppen på tv men rättade nu. Oj, sex rätt, wow! Men 7 rätt gav 3.000 kr så 6 rätt gav 30 kr. Jag gick alltså 20 kr back...

Lillemor och Elin kom hem efter hajken. Elin var nöjd och glad. Förvånansvärt pigg. Lillemor var mindre nöjd. Så nästa gång är det min tur. Frågan är hur det kommer gå för när hon berättat om hur en hajk går till så insåg jag snabbt att min förutfattade mening om hajk och scoutliv är helt skev. Om vi struntar i ledarskapet och den bristande planeringen så anser varken Lillemor eller jag att "vara i skogen" inte är att ha en eld utanför en stuga som ligger utmed en grusväg någon kilometer från stora vägen. Men barnen tyckte om det och det är huvudsaken.

Alva och jag drog till badhuset. Kommunen skickade med alla barn hem en lapp om att de kunde få åka till Melleruds badhus och gå i simskola på söndagar. Lillemor anmälde Alva. Alva var jätteglad och planerade med kusinen att de skulle samåka. Lillemor mailade för andra gången i tisdags om hur det gick, det skulle ju börja nu på söndag (idag alltså). Svaret var att Alva inte blivit uttagen. De har skickat brev till alla och de utgick från simkunnighet. Nu har jag fått reda på att det blev sju barn som inte blev antagna, 40 fick åka. Men hur de bedömt simkunnigheten är för mig en gåta. Det är då ingen som kontrollerat Alvas simkunnighet. Brevet från dem kom nästa dag. Bra framförhållning. Ännu bättre att kusinen kom men men inte Alva. Snacka om ledsen unge. Försök förklara det för en sexåring hur det kommer sig att kusinen kommer med men inte hon. Jag begriper inte heller vad det är som gör att de inte kan ordna så de sju stackarna som fick "nej" inte kunde få simskola ändå. Det var liksom inte flera hundra som sökte. Inte så konstigt förstås, i den här kommunen flyttar de flesta familjer "ifrån".

Hur som helst, blev våran badtur en riktigt trevlig dag. Alva har jag ju inte halvdränkt som liten, som jag gjorde med Elin, så hon är inte rädd eller obekväm av sig i vattnet. Dyker och hoppar. Plask och simmar jättebra. Tack för det Grekland!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Kul med vattenpalatset!
Jag spelade oxå på Harry,fast förra onsdagen. Vann 18 tusen så ge inte upp!

Bege sa...

Rub it in!