torsdag, april 01, 2010

Det var bättre förr

När jag var liten fick jag en bilbana i julklapp. Den fick jag inte köra med förrän på juldagen. Under julafton var den ockuperad av morbror Christer och Lennart. Jo jo, något varv fick jag väl köra, typ när de fyllde på glögg eller så...

I helgen var jag hemma hos en ansvarsfull pappa, årgång samma som mig (1972), och han hade skaffat en bilbana till sin son som skötte sig själv. Man bara satte dit bilarna och så racade de av sig själva. På så sätt är det ingen risk att några gamla pappor och hans kompisar kommer och tar över spakarna. Men jag undrar om inte sjuåringen skulle ta den risken ändå. Fast å andra sidan, enligt rykten var sjuåringen helt outstanding på Mario Cart Rally så det kanske är en bra kombo med titta-på-bilbana och actionfyllt Nintendo Wii bilspel?

Inga kommentarer: