söndag, april 18, 2010

God dag yxskaft


Jag kanske borde nämnt att under dagen har det hostats upp en studsmatta till Alvas stora glädje. Frågar du henne är det sommar nu, punkt slut.
Systra Anna och hennes livskamrat kom och hälsade på men utan sin lilla krabat!
Fast det blev rätt trevligt ändå men nästa gång får de baske mig stanna över natten och då skall Walter vara med. Punkt slut.

Imorgon kommer min vackra fru och den förstfödda hem efter en potatiscup i Alingsås. De lär vara trötta efter att ha sovit pyttelite på luftmadrass i ett dagishem. Enligt rapporterna hittills har det gått bra så det skall bli spännande att höra hur det gått imorgon.
På tal om det, det blev ett litet lustigt samtal idag vid middagen då Alva undrade över om det verkligen hette Potatiscupen?
"Jupps" svarade jag och drog igång lektionen om Jonas Alströmer....
Hon blev ytterst skeptisk och sa att jag skojade, varvid jag kontrade med att hon kunde fråga Micke när han kom. Då sa Elias snabbt "Ha ha, min pappa är jättesmart så du kommer få stryk!".
Punkt slut.

Inga kommentarer: