lördag, februari 27, 2010

Blött kalas

I julklapp fick Elin biljett till High School Musical. Jag och födelsedagar är något som aldrig kommit överens så att Lennart fyllde 60 på samma dag som musikalen gick det gick mig helt förbi. Nåväl, flexibla familjen delade upp sig i två läger. Elin och mamma till musikal, Alva och pappa till kalas. När det närmade sig fredagen så blev Alva lite avslagen inför kalaset. Vi läste mellan raderna att hon var lite avundsjuk på Elins roliga event. Lennarts kalas slog inte lika högt helt enkelt. Men Lennart bor ett stenkast (bokstavligen) från Lerums Vattenpalats så med löfte om att bada där innan så var hon med på noterna.

Vi hade det väldigt skojigt. Lerums vattenpalats har två vattenkanor och ena var hypersnabb. Den åkte vi nog 30 gånger. En jättestor varm pool fanns också, så där värmde vi upp oss då och då. Det jag gillade var att man såg i stort sett överallt var man än befann sig. I Vänersborgs vattenpalats är flera pooler skymda. Efter 2 timmar ansåg vi oss nöjda och kilade vi blöta i håret över till Lennart.

Kalaset var lugnt och sansat. Kul att träffa lite släktingar man inte sett på länge. Gösta och Anki tex. Inga ledsna miner där inte så det blev en del skratt. Brorsan och jag snackade förstås motorcyklar och får vi vår vilja igenom kommer vi sitta i sadeln från 1 april till siste november.
Mycket presenter fick han, den gamle mannen. Jag tror jag räknade till sju whisky som Lennart fått i present. Han gillar whisky!

Jag höll tal också för ovanlighetens skull och tror baske mig att Lennart blev lite rörd. Eller om han råkade peta sig i ögat kanske?

En för mig okänd dam, tror en granne, sa att det var det bästa tal hon hört.
Jag svarade, "åh, var det första gången du hörde ett tal..."

Vid halv nio sa jag till Alva att vi skulle åka hem och då skrek hon, "Neeeej!" och då stannade vi en timme till. Så var det med det tråkiga kalaset. Hemfärden var trälig. Alva sov som en sten och temperturmätaren visade 0 grader hela vägen. Inte en saltbil i sikte så det vara bara till att köra lugnt. Blev omkörd av en BMW strax efter Uddevalla och på flygrakan låg han i diket...

Nu är klockan halv två och jag sitter med en öl (doggy bag från Lennart) och ser på Curlingfinlen i OS. Ser ut som Sverige får en guldmedalj till. Fast jag trodde de var rökta här om dagen så säker är jag inte. Curling är en märklig sport. Men jag skulle gärna pröva på någon gång!

Inga kommentarer: