fredag, februari 12, 2010

Runnsjödagarna

Under semestern provade vi på långfärdsskridskor. Det var nämligen "Runnsjödagarna" i Falun. En riktigt folkfest. Farmor tog barnen på bio och Mats tog oss ut på utflykt till Runnsjön. Det var sparkrace (motor monterat på spark-gick så in-i-helv-e!), korvgrillning, skoters överallt och speedway. Speedway blev jag riktigt sugen på att prova. Eller ja, när de var stilla och brummade gött. Sedan när de rasslade loss på isen kände jag mig inte riktigt lika sugen längre.. fast kanske lite.. :-)

Långdfärdsskridsko var riktigt skoj och utrustning kommer nog införskaffas förr eller senare. Men det var riktigt billigt att hyra, 180 kr för 2,5 timmar. Det räckte för att jag skulle få träningsvärk i alla fall.

När jag ändå är i farten måste jag tipsa Faluns kommun att de kan tjäna storkovan på att skicka ut lapplisor under Runndagarna. Eller kanske det är vägverket som borde dra in körkortet på de tusentals bilister som sannolikt fixat sina körkort via korrespondens för Fransk trafikskola. Måste vara en trend i Falun eller något...

Inga kommentarer: