tisdag, februari 16, 2010

Sann hembygdsrörelse

Jag längtar till våren så det värker i gashanden men nu när snön
är här får jag se till att nyttja den så mycket som möjligt.
Problemet är att jag är superkass på att ta mig framåt i spåren.
Antingen så är det myrsteg eller så är det språngmarch som
gäller. Lagom fart är stört omöjligt, alltså den fart som alla
andra har..

Nåväl, analytiker som man är satte jag igång att studera alla
andra. Det finns en väldigt massa olika stilar att ta sig fram med.
Men jag kunde i alla fall hitta två likheter åkarna imellan som
skilde sig markant åt från min stil. De liksom vickar sexigt med
röven (särskilt välutrustade damer) och avslutar rörelsen (eller
börjar) med att se ut som de har jävligt bråttom till wc...

Så det har jag tränat på några kvällar i spåret som finns här i
hembygden. Och nu lyckades jag med bedriften att få en bättre tid än
när jag springer sträckans samt att inte dratta på arslet. Är ni
intresserade av att se mig vicka i spåret är ni välkomna men ta med
skidor också :-)

Inga kommentarer: