tisdag, februari 16, 2010

Spamma sociala nätverk - så här gör du!

Jag har fått två mail med samma förfrågan. Bägge mailen är för mig från helt okända personer så det är ju lite kul att man har läsare som jag inte har en susning om. Fast lite konstig känsla också, jag bloggar ju inte för att skaffa mig en stor läskrets. Då skulle jag namedroppat, snackat sex och sånt i varje inlägg.

Men nu var det frågan om hur jag gör för att få min blogg att även hamna på twitter och Facebook. Hade jag varit en spydig människa hade jag svarat med denna länken. Men nu är jag en ödmjuk och snäll medmänniska så jag berättar gladeligen att det är denna länken som fixar biffen.

Skapa ett konto och lägg in RSS:en från din blogg till de sociala nätverk du vill skall matas med din eminenta blogg. Säkerhet? Du får helt enkelt lita på sajten, men själv är jag inte så noga med Aniktsboken och Twitter utan det är bloggen jag inte skeppar ut mina kontouppgifter hur som helst. Men det funkar väldigt bra i alla fall. Nu hänger jag på Ansiktsboken utan att egentligen inte göra det.. äh, ni fattar :-)

Inga kommentarer: