måndag, februari 15, 2010

Diktaturrörelsen


Jag blev omskriven i vår lilla bygds mest omtalade blogg efter att jag tankade upp kommunchefens blues på YouTube. Jag blev omnämnd som "stasi" och hängiven edsvuren anhängare till kommunchefen och därmed är jag en förtappad och korrumperad själ. Jag blev lite arg just då och funderade starkt på att snacka med deras talesman. Men insåg till sist att kan man stå bakom en sådan blogg så har man nog inga moraliska principer och resultatet hade nog blivit ytterligare blogginlägg och hur de skulle utformats vill jag helst inte tänka på. Det är inte bra för min gladhet så att säga.

Det som retar mig mest är ändå att de utger sig för att vara journalistiska och värnande om demokratin. Bullshit!

Det finns länder som har samma regleringargällande yttrandefrihet, ett exempel är Kina. Så hur kan man påstå sig vara journalistisk och värnade om demokratin där man censurerar bort kommentarer som inte är deras riktlinje?

Sedan kan man förstås fråga sig hur journalistiskt det egentligen är? De har några få bra grundfrågor men de upprepar hela tiden nedsättande sig om samma personer, för säkerhets skull i fet stil, och utelämnar väldigt gärna vital fakta eller förvränger det. Nä, jag har läst på den bloggen för länge, nu ryker den ur min RSS-feed.

Bye bye Hembygdsrörelsen..

Inga kommentarer: